.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر جهاد:برخي استيضاح‌كنندگان خواسته‌هاي نامتعارف دارند

وزير جهاد و كشاورزي با بیان اینکه طرح استیضاح براساس کلی گویی نوشته شده است، تأکید کرد: متأسفانه برخي نمايندگان استيضاح كننده خواسته هاي نامتعارف دارند

محمدرضا اسکندری در گفتگو با رجانيوز، با اشاره به اشكال برخی نمايندگان مجلس مبني بر كم‌كاري اين وزارتخانه در پرداخت خسارت خشكسالي به كشاورزان گفت: آنچه كه براي جبران خسارات خشكسالي از سوي مجلس تصويب شد، 2 هزار و 100 ميليارد تومان است، در حالی كه برای جبران حداقلی خسارات وارده 6 تا 7 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وي با بيان اينكه ميزان خسارت وارده بيش از 15 هزار ميليارد تومان برآورد شده است، افزود: با اعتبار 2 هزار و 100 ميليارد تومانی، امکان پاسخگویی به خسارت 15 هزار ميليارد توماني وجود ندارد.

وزير جهاد و كشاورزي تأكيد كرد: با اين حال، بيشتر از آنچه كه مصوب مجلس بود، اعتبار توزيع شده است.

وي با بيان اينكه 270 ميليارد تومان به صندوق بيمه پرداخت شده است، افزود: اين در حالي است كه سهم صندوق بيمه از اين مصوبه تنها 200 ميليارد تومان بود كه 70 ميليارد تومان بيش از اعتبار پرداخت شده و اين مقدار اضافي را هم به دولت بدهكار است.

اسكندري به اختصاص 800 ميليارد تومان از اين اعتبار براي تأمين يارانه نهاده ها خبر داد و گفت: در حال حاضر، اين يارانه در حال توزيع است و در اختيار توليد كننده قرار مي گيرد.

وي با بيان اينكه 300 ميليارد تومان از اين اعتبار براي توسعه آبياري نوين و تحت فشار اختصاص يافته است، گفت: علاوه بر اين، با بانك كشاورزي توافق شد تا اعتبار ديگري هم بانك به آن اضافه كند.

وزير جهاد كشاورزي با بیان اينكه ما بايد برای کاری که 800 میلیارد تومان هزینه دارد، 300 ميليارد تومان اختصاص دهیم، ادامه داد: پروژه ها و كشاورزان براي استفاده از اين اعتبارات به بانك ها معرفي شده اند.

وی درخصوص طرح استیضاح خود در مجلس نیز بیان کرد: بارها از نمايندگان استيضاح كننده خواستيم به ميزان اعتباري كه تصويب كرده اند، از ما بازخواست كنند، چراكه قطعاً با این مبلغ نمی توان خسارات را به طور كامل جبران كرد.

اسكندري با بيان اينكه استيضاح مطابق قانون حق نمايندگان است، تأكيد كرد: تعدادي از نمايندگان استيضاح كننده كاري به عملكرد ندارند و تنها با كلي گويي، نفس استيضاح برایشان اهمیت دارد.

وی با اشاره به جلسه خود با استيضاح كنندگان ادامه داد: بارها درخواست کرده ایم که بگویند کدام بخش از عملكرد وزارتخانه مشكل دارد؟ آيا اعتبارات اختصاصي جذب نشده يا اين اعتبارات جذب شده اما در محل خود هزینه نشده و يا اينكه كدامیک از پروژه هاي مصوب اجرا نشده است؟

اسكندري با بيان اينكه نمايندگان استیضاح کننده به هيچ یک از اين سؤالات پاسخ روشنی نداده اند، افزود: اينكه به طور كلي بگويند كشاورزي مشكل دارد، ما هم همين را مي گوييم و با آنها هم نظريم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخي نمايندگان استيضاح كننده خواسته هاي نامتعارف دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.006 seconds.